Salon over cognitive dissonance in het kader van de Tweede Kamerverkiezingen (2017)
Nepnieuws en nieuwe marketingtechnieken scheppen mogelijkheden voor leiders om hun boodschap te verspreiden. Welke mechanismen treden in werking wanneer de mens wordt blootgesteld aan wazige onzekerheden en dreigingen?
Door de bril van de wetenschap, de psychoanalyse en het futurisme werd onze reactie op de tijdsgeest geduid en stelde een team van analisten de diagnose van het publiek, ter voorbereiding op de verkiezingen en het verloop van de toekomstige geschiedenis. Ook werd een vaccin geïntroduceerd ter garantie van een juiste keuze in het stemhokje.
Met: Teun Gautier (moderator) George Weiss (Radio La Benevolencija), Dr. Sander van Linden (Social psychologist en Director of the Cambridge Social Decision-Making Lab), Prof Dr. Paul van Lange (social psychologist and Head of the Section of Social and Organizational Psychology at the VU University ), Edwin Gardner (futurist at Monnik), Marta Pisco (analist–curator), Cecilia Hendrikx (news controller) en Jelena Stefanovic (lab-rat)
Concept George Weiss, Marta Pisco, Cecilia Hendrikx; Vormgeving SuopuLab